brimikshallon

Alla inlägg den 2 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 2 april 2020 08:12


Jag hade precis skrivit en begåvad krönika, när datorn gjorde ett skutt och jag hamnade hos nån som kallar sej "Öppen ridå", vad som nu kan menas med det..


Precis  d å  greps jag av fräsande het vrede.. Inte mot datorn utan mot den stackars öppna ridån..


Jag blev ondskefull till sinnes och ville  s l å s s.. 


Usch, igen lät jag dödssynden  v r e d e  invadera mej.. Och inte skäms jag heller.. Jag hade mått förträffligt av att få klappa till..


Nu, när ilskan lagt sej, kommer en  a n n a n  känska fram: Tacksamhet.. Tacksamhet mot den goda fen Birgit, som tipsade mej om en billig elorgel..


Tack Birgit, men elorgel står inte överst på önskelistan.. Det gör fortfarande ett piano.. Fortsätt håll utkik, snälla du.. Det ber jag för övrigt  a n d r a  inom lagom avstånd att göra också..


Vad menar jag med lagom avstånd.. Jo, vid Hanöbuktens strand,  nära Sweden Rock.. Precis där bor jag.. 


Idag blir snickaren färdig med  s i t t  jobb på mitt badrum.. Igår kom han så här långt:

 


Skorpan har sovit hos mej inatt..


Efter ett skrovmål och rejäl kissrunda, då han för övrigt träffade en trevlig  s t o r  hundflicka,  v i l a r  han sej och gör sej redo för hemfärd om ett par timmar:

 

Det är  m ö r k t  på bilden, men det  s k a  det vara om en liten hund ska få nån vila..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards