brimikshallon

Alla inlägg den 25 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 25 april 2020 11:35

Usch, jag  v e t  att den finns nån stans.. Troligen i sovrummet.. För det var där jag såg den i natt när jag varit ute på toa en sväng..


Det satt nåt stort och svart på golvet.. Jag fick för mej att det var en garntuss, så jag blåste lite försiktigt på det.. 


Då krälade det i full fart och gömde sej i en vrå under dörren..


Det är alltså en  s p i n d e l,  som har flyttat in till mej.. En stor, svart husspindel.. 


Jag vill inte ha den i min närhet och jag törs inte jaga fram den.. Och trampar jag ihjäl den kommer den säkerligen att spöka för mej..


Nu är det sagt.. Jag lider av  s p i n d e l f o b i.. Åkomman lär vara ganska vanlig..


Jag  v e t att det bara är ett lågt stående djur, som inte är klyftigt  och tänkande.. Ändå inbillar jag mej, att den är i stånd att smida ondskefulla planer.. Fy sjutton.. Arton också..


Skorpan bor hos mej ett par dar..  H a n  skulle väl kunna ta kål på spindeln.. Nosa upp den och bita ihjäl den.. Men  h a n  bara sover idag..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards