brimikshallon

Alla inlägg den 11 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 11 april 2020 06:47


För en tid sen köpte jag en flaska blomstergödning för inomhusväxter: Algomin.. 


Den innehöll en särdeles kraftig gödning, och den var  b r u n.. Krukväxterna sköt fart och blev grant gröna och kraftiga..


Jag funderade mycket över den bruna färgen, och kom till den slutsatsen, att det måste vara koskit upplöst i nån slags vätska.. Tja, inte störde det mej.. Är man bonne så är man..

 

Hur det var så kom jag så småningom på, att det bruna inte alls var skit utan  a l g e r.. (Jag  l ä s t e  det väl nånstans)..


Växten med  r a n d i g a  blad fick jag av E. bara nåra dar innan hon blev sjuk.. D e n  är jag särskilt glad över..


Jag  ä r  väldigt glad över mina växter, både dom som växter inomhus och dom som frodas utomhus..


Nu går jag och hoppas på, att det där rosen jag beställde, snart ska komma.. Jag har sett ut en solig plats, där den nog ska kunna trivas.. Med lite vatten och koskit så..


Nattfrost (iallafall  l i t e)  och soliga dagar är vad vi har här vid Hanöbuktens strand.. Musöron och blomster möter man när man går ut en morronpromenad, nåt som jag och Skorpan precis har gjort..


En trevlig påsk tillönskas alla dom, som  f i r a r  den.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards