brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2020 08:20


Annandag påsk och sol och värme.. Idag  m å s t e  jag klippa gräset.. Inte för att det är mycket till gräs.. Det är mest mossa, men klipper jag inte kommer det att bli  e n d a s t  mossa..


I morron måste jag skaffa hem en påse gräsmattegödning..


På min soliga och frostfria södersida blommar  tullipanerna.. Som så mycket annat här hos mej planterades lökarna när vi flyttade in i den avlägsna forntiden 1967.. (Jag  v e t  att forntiden är avlägsen, men jag gillar metern i uttrycket.. Alltså skriver jag "avlägsna forntiden").. Jag vill minnas, att det kallas tautologi att göra så.. Eller tårta på tårta, vilket iallafall är lättare att  s t a v a.. Och  b e g r i p a.. Vad det beräffar..

 

Jo, tullipanerna: Från början vad dom spräckligt gulröda, men efter alla generationsskiften är det bara röda kvar.. Nån enstaka gång dyker en spräcklig upp.. Eller helgul vad det beträffar..


Rörmokar Johan ringde i går och aviserade sin ankomst som idag, annandag påsk.. Glad blev jag: En dag närmare fullbordan..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards