brimikshallon

Alla inlägg den 3 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 3 april 2020 08:48


Ifyra dagar har det jobbats hos mej.. För var dag blir det lite mer begripligt hur mitt badrum kommer att se ut i färdigt skick..

Jag har beställt vita tapeter med gråa franska liljor, grått golv och ett tvättfat med skåp, som förmodligen är vitt..

 

Det blir inte stort, men det har det aldrig varit.. 


Idag kommer ingen hit och jobbar, men på måndag så..


Lilla Skorpan åkte hem i går.. 


--Hade inte alls  l u s t, sa han.. Ville stanna ett tag till, sa han och hoppade upp i knät på mej.. Ändå blev han jublande glad när hans matte kom och hämtade honom..


Jag tror, att han har börjat räkna in mej i sin flock, och i så fall är beteendet förklarligt.. Alla ska med.. Nämligen..


En förklaring till, hur märklig den än förefaller, är, att både hundar och katter, och tillåmed  b a r n  på nåt egendomligt sätt tyr sej till mej.. Jag gör just  i n g e n t i n g  för att dra dom till mej.. Men kommer dom, pratar jag vänligt med dom ett litet tag.. Nåt  k n ä s i t t a n d e  tillåts dock inte..


Jag  l u k t a r  kanske gott.. Bevare mej i så fall.. Jag vet nämligen mycket väl vilka dofter som tilltalar hundar..


Hur det är med barn och katter vet jag inte, men jag kan ju misstänka det värsta..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards