brimikshallon

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 22 april 2020 07:44

Precis denna soliga och vackra morron har jag slagit ihjäl vårens första fluga.. Jag riktigt  n j ö t  av att göra det..


Flugor tillhör inte mina favoritdjur.. Rent äckliga är dom.. Envisa därtill..


För nåra dar sen berättade jag om mina tullipaner, dom, som från början var spräckliga i gult och rött..


Döm om min förvåning när jag upptäckte ett gulrött bestånd i sydrabatten.. I flera år än jag kan räkna har dom dykt upp i sin röda skrud.. Endast och allenast i den.. Utom  m ö j l i g e n  en och annan helt gul..

 

Till höger i bild ser man ett par stänglar av vinrankan.. Hoppas det blir lite goda söta druvor i år också..


Till vänster summervind-rosor, som borde klippts för nån månad sen.. Nu är det för sent..


Dom rosor jag beställde för ett par veckor sen fanns inte att få.. Tja, sånt är livet.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards