brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2020

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2020 07:59


Det blåser som attan på fjärde dygnet.. I natt blåste tillåmed fönstret upp, så jag fick tassa upp och stänga det..


Inomhus är det också full fart på vinden..


Mina bigarråträd håller på att slå ut, och  d e t  är inte bra eftersom inga insekter är i arbete i den här blåsten.. Dom skulle förmodligen blåsa rakt ut i havet..

 

Jag och G. var ute och tog en biltur igår, och konstaterade att björkarna håller på att slå ut på flera ställen.. Inte precis  h ä r  vid Hanöbukten förstås.. Här är det alltid kyligare än längre in in landet..


Igår färdade hantverkarna mitt badrum.. Nu återstår bara lite "finlir" och det ska jag göra själv.. Ohändig är jag inte..


Igår var jag och handlade.. Alla i butiken höll avståndet.. Utom  e n,  som ställde sej tätt bakom mej.. Jag bad honom vänligt att backa ett par steg, men han bara glodde dumt på mej.. Det var kanske  d e t  han var: dum alltså..


Jag är inte så särdeles begåvad själv.. Det märkte jag för nåra dar sen när en gammal klasskamrat ville spela wordfeud med mej..


Jag försökte slingra mej undan för jag  v e t  av erfarenhet att jag är totalt värdelös när det gäller wordfeud.. 


Men, nåja, försöka duger.. Det gick precis som jag förväntat mej.. Så jag tackade artigt för mej och satte mej i skamvrån och slickade såren..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards