brimikshallon

Alla inlägg den 9 september 2020

Av Kerstin Frithiof - 9 september 2020 07:53


Detta är  i n t e  en totalt meningslös sysselsättning:

 

Detta är mitt sätt att  v a k n a  på morgnarna.. 


Först går jag upp.. Efter en sejour (den stavningen fick jag slå upp.. Tack SAOL..) i badrummet och något gymnastik slår jag mej ner framför datorn och lägger dagens patienser.. Den på bilden ovan klarade jag inte.. 


Kan man påstå att patiensläggandet är en  h o b b y  eller är det bara en  o v a n a.. Eller tillåmed en  l a s t.. 


Ärligt talat så  b r y r  jag mej inte om vad det kallas.. Det är ett trevligt och stillsamt sätt att börja dagen på..


Jag blir förargad på facebook, som har stängt av sej i väntan på att jag ska öppna nån slags affärs-och- socialkonto.. 


J a g  gör väl inga affärer (Det duger jag inte till), och jag känner inte fler personer än jag kan hålla reda på dom på egen hand.. 


Nåja, jag har bett B. komma hit och sätta igång facebook igen.. Helst  u t a n  att öppna nån form av konto.. 


B.  b r u k a r  hjälpa mej med datorn, och när hon sätter igång blir jag så nervös att jag måste gå ut.. Det finns ingenting som gör mej så nervös som det elektroniska..


Jag släktas nog på min  m o r f a r,  som var född på tidigt 1880-tal, och som blev ohyggligt  nervös av det  "e l e k t r i s k a"..


Det berättas, att han var så rädd att elektriciteten skulle sätta fyr på huset, så ibland , när han vaknade på natten, var han tvungen att tassa ut i hallen och TÄNDA för att se om han HAN HADE SLÄCKT..


Jag var ung och hjärtlös, och hade roligt åt min stackars morfar.. Det har jag fortfarande om sanningen ska fram..


Häpp..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards