brimikshallon

Alla inlägg den 14 september 2020

Av Kerstin Frithiof - 14 september 2020 08:14


Stor blev den  i n t e,  skörden:

 

I våras köpte jag ett par chiliplantor och planterade på min soliga och heta sydsida..


Den ena plantan klippte jag av med gräsklipparen ganska omgående men en fanns kvar.. Jag drömde om att med tiden få skörda stora, röda granna paprikafrukter..


Men si (som det står i Bibeln) av den drömmen blev intet.. 


Plantan förblev liten och klen, men det satte iallafall blom och frukt så småningom..


Den första frukten jag skördade tog jag en smakbit av på platsen.. Och  b r a n n  opp.. Nästan iallafall..


Nästa frukt la jag i en gryta och lät koka med en kort stund (en  m y c k e t  kort stund).. Sen la jag den på tork och använde den i flera kok..


I går skördade jag fyra frukter.. Dom har jag lagt på tork och jag ska hacka dom (s m å t t,  s m å t t)  och använda i såser och soppor i vinter.. Dom kommer att vara länge..


Jo,  p i a n o s p e l a n d e t.. Jag har upptäckt, att jag måste  l y f t a  på fingrarna emellanåt också.. Annars tutar det falskt och glatt i bakgrunden hela tiden..


Och jag som inbillade mej att jag skulle kunna sätta igång med  r i k t i g a  stycken från dag ett..


Men  j ä k l a r  så roligt det är..


 

Små steg men dock steg.. Deltidspedant som jag är försöker jag göra det optimala med dom små övningsstyckena i nybörjarboken.. 


Synd att jag inte kom på det här för länge sen.. Då hade jag kanske kunnat  s p e l a  idag.. 


Tja, bättre sent än aldrig..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards