brimikshallon

Alla inlägg den 20 september 2020

Av Kerstin Frithiof - 20 september 2020 13:11


Jag undrar hur många det egentligen  ä r  som går omkring och  ö v e r s k a t t a r  sej.. Sysslar med självbedägeri, liksom..


J a g  har iallafall gjort det ända tills nu.. 


Så här är det: Jag skaffade ett piano i somras, och trodde, att det i stort sett bara var att sätta sej och spela.. Noter kunde jag ju läsa.. 


Mja,  d e t  var en sanning med modifikation.. Gitarrnoter läste jag i tusen år.. Pianonoter är nåt annat.. Jo visst pluttarna står på samma linje och heter likadant, men där slutar likheten..


Eftersom pianonoter står på  t v å  plan började jag med att känna mej en aning  v i n d ö g d.. 


Och sen var det det här med fingerteknik.. Som jag inte hade den blekaste om..


Jag insåg alla mina begränsningar och skaffade en nybörjarbok, och  d e n  arbetar jag flitigt med.. Ett och annat har börjat gå upp för mej, och jag märker att jag gör framsteg.. Inga  s t o r a  men dock  f r a m s t e g  och  d e t  sporrar att fortsätta.. 


Om en liten stund kommer en liten hund och förgyller min söndag.. Skorpsmulan ska gästa mej nåra timmar..

Tala inte om det för nån, men jag har köpt en påse hundgodis, som nog kommer att glädja gossen.. Gottegris som han är..

 

LIten men naggande god.. Jag planerar en trevlig promenad längd stranden med herremannen..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards