brimikshallon

Alla inlägg den 15 september 2020

Av Kerstin Frithiof - 15 september 2020 14:59


Ibland är man inte så smart.. Åtminstone inte jag..


Ganska länge har jag lagat  s t o r a  middagar.. Tanken var från början, att jag skulle komma undan med att laga mat en eller två gånger i veckan, och  v ä r m a  resten av dagarna..


Tanken var vacker, men det hela spårade ur med tiden så det var mera sällan jag åt  n y l a g a d  mat..


Häromdan gjorde jag slut på en kasslerbit, som jag lagat på sjuttiotalsvis med ananas och grädde.. Puh.. Jag tror den fläskbiten räckte en vecka..


Idag var jag emellertid lite smartare: Jag hade köpt en stor bit fint marmorerad högrev för att laga kalops, men kom på, att jag kunde dela den mitt av och  f r y s a  den ena halvan.. Och bjuda Agneta på lunch.. Halleluja.. Nu behöver jag bara äta kalops  t v å  gånger den här veckan.. Man  l ä r  sej..


 

Mina summerwind-rosor har kommit in i en andra andning.. Inte bara  d o m  förresten.. Alla rosor här i by blommar som galningar..


Och  r ä v s v a n s e n  vajar vackert i vinden:

 









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards