brimikshallon

Alla inlägg den 2 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 2 mars 2022 17:40


Sol  och blå himmel och  blommor i  mängd men nån  v å r  är det inte ännu.. Men vi får vara tacksamma för solen och att det är någorlunda vindstilla..


Jag försökte sitta ute på sydsidan i dag också för att få lite färg på mina vinterbleka kinder, men började frysa och fick gå in efter en  halvtimme.. Det  ä r  ju faktiskt bara början på mars..


Nåja, det kommer väl andra tider..


Sångsvanarna har kommit och slagit sej ner på fälten i Ysane.. Dom  b r u k a r  vila sej här innan dom fortsätter norrut.. Dessutom såg jag på facebook att nån fotograferat tranor en bit härifrån..


När jag körde förbi åkrarna här i Norje i förgår såg jag dessutom grågäss i, som det verkade,  m i l j o n e r.. Jag undrar vad bönnerna tycker om dom här  gästerna..


Klockan är nåra minuter i sex och himlen lyser rödgul och klar.. Det kommer troligen att bli nåra  minusgrader i natt också..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards