brimikshallon

Alla inlägg den 26 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 26 mars 2022 08:26


Grannarna en bit bort har hissat flaggan, och jisses vad den fladdrar.. Tydligen är det full fräs på vinden, och nordlig är den.. Hujedamej, då får jag frysa idag.. 


Det var iallafall inga  m i n u s g r a d e r  i morse.. "Alltid något", sa han,vem det  nu var, som kom till, vad det nu var..


Bilen står kvar på verkstan, och där får den nog stå ett tag.. Det känns  t o m t  att inte ha nån bil.. Jag undrar hur det kommer att bli den dag min gamle trotjänare ger upp andan för gott.. Nåja, inte ska jag bekymra mej för  d e t,  det blir kanske  j a g  som ger upp andan först.. Och inte ska jag bekymra mej för det heller.. Que serra, serra, som Doris Day sjöng när det begav sej..


Igår köpte jag en påse kycklingklubbor, och idag ska jag bjuda Agneta på lunch.. Det har hon verkligen gjort sej förtjänt av, så mycket besvär hon har haft med mej denna vinter.. Hit och dit har  hon skjutsat mej från sjukhus till sjukhus.. 


Det är lördag.. Märklligt så ofta lördagarna kommer nu för tiden.. Inte bara lördagarna förresten..


I natt ställs tiden om till sommartid.. I höstas ställde jag om alla klockor utom den i bilen för det är rätt så pilligt att få den att stämma.. Det har jag gott av nu..


Precis så här ser det ut när vi skriver, herr Rönnerdahl och jag:

 

Kortet togs för mindre än en minut sen.. Roligt att visa ett alldeles  f ä r s k t  foto.. Till skillnad från dom gamla jag fyller ut med då och då.. 







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards