brimikshallon

Alla inlägg den 16 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 16 mars 2022 08:53


--Hur illa det än smakar så tänker jag äta upp det, sa jag häromdan om min beuf bourgignon.. J a g  kastar inte mat, sa jag malligt..


Tja, man är väl inte sämre kock än man kan ändra sej..


Efter fyra dar ser biffen mest ut som sörjig grismat, s m a k a  på den törs jag inte med tanke på lilla magen:

 


Fram med en avfallspåse och i grytan med diskmedel.. Riktigt  m y c k e t  diskmedel.. Och så ut till tunnan med hela härligheten:

       

Sic transit gloria mundi.. Lilla Hallons favoritcitat..


Har jag då inget  e g e t  favoritcitat från latinet.. Jodå, ett cicerocitat: "Nemo saltat sobrius" (Ingen dansar nykter) men det är inte sant.. Jag har alltid varit nykter när jag lagt "en sula på parketten" (Woodhouse citerad)..


Igår förtog jag mej nog på Stiby för idag har jag smått träningsvärk i benen och känner mej trött.. Bäst kanske att ta det lugnt idag.. Men i  m o r r o n  ska jag promenera igen.. 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards