brimikshallon

Alla inlägg den 25 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 25 mars 2022 16:41


I dag på Nytorpet såg jag en  t r o m b,  eller  t r o m b o n,  som en kollega råkade felsäja i klassrumssammanhang en gång..


Det var festligt att se hur fjolårslöven for till väders i en spiralrörelse.. Som en mini-mini-tornado  ungefär.. 


På hemvägen började en batterisymbol att lysa i bilen.. Jag lyckades ta mej till verkstan i Mörrum, där man konstaterade att generatorn lagt av.. Jag hade nog tur som lyckades ta mej till verkstan.. Att bli stående på vägen hade inte varit speciellt trevligt.. 


Jag ringde Agneta och gnölade och hon kom och skjutsade mej hem.. Tack och lov för det..


Det är fredag eftermiddag och det fina vädet är på uppehällningen.. Det har redan börjat blåsa ordentligt..


Kissemissen blev märkbart nöjd när jag kom hem efter nytorpetsejouren.. Det  b r u k a r  han för övrigt bli när jag kommer hem det lilla livet..

 

Den här gången räddade jag herr Nyfiken från att plurra ordentligt.. Jag hann fiska upp honom innan han föll i..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards