brimikshallon

Alla inlägg den 12 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 12 mars 2022 11:30


--Beuf bourgignon, y e s,  tänkte jag och köpte grytbitar och champinjoner (resterande ingredienser hade jag hemma) och satte igång.. 


Nu puttrar grytan på spisen och har så gjort över en timme.. Jag smakade precis och det var  i n t e  gott.. Det kanske blir om ytterligare en timme eller så.. Hur det än blir med den saken kommer jag att äta anrättingen iallafall.. Jag är nämligen så gammalmodig att jag inte slänger mat..


Såg i tidningen att melodifestivalen fortsätter i kväll också.. Puh,  n å n  gång får dom väl iallafall ge sej.. 


Inte för att min musiksmak är särskilt sofistikerad, men att missa (förhoppningsvis) trevliga program vecka efter vecka, börjar gå mej på nerverna..


Solen skiner och man kan frestas att tro att våren äntligen kommit.. Så är  i n t e  fallet. Det är frost på nätterna, och forsythia och syrener han stannat i växten..


 

S å  nära blomning och ändå så långt ifrån.. M e n,  det kommer väl andra tider (med blommor och utan "mello").







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards