brimikshallon

Alla inlägg den 19 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 19 mars 2022 18:06


Idag har jag sett vårens första fjäril.. T v å  egentligen.. 


Jag satt på sydsidan och solade.. Det var varmt och skönt så jag hade bara shorts och T-tröja på mej och frös inte alls..


Då kom den fladdrande, stor och gul.. Citronfjärilen.. En stund senare kom en till, men den var aningen mindre..


Lille herr Rönnerdahl såg fjärilen också och gjorde sej beredd att hoppa efter den.. Lyckligtvis hann den undan..


Synd att jag inte hade kameran med mej.. I stället gick jag in och hämtade den och fotade knoppar på ädelsyrenen:


 


Det  v e r k a r  också som om olivträdet har små, små knoppar.. Det ger sej väl om nåra veckor om det är liv i dom.. Hoppas, hoppas..


I kväll ska jag titta på "Let´s  Dance".. Det brukar vara trevligt att se dansparen, men minst lika trevligt att höra vad domarna har att säja om deras prestationer..


Egentligen gillar jag  i n t e  att svenska folket får rösta fram sina favoriter.. Vad är det som säjer att en skidåkare eller kock är värd att vinna den här tävlingen bara för att dom gjort sej populära i andra sammanhang.. Obegripligt är också att folk gitter hålla på med att rösta..


Usch, ibland låter jag som en riktig gammal surkart..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards