brimikshallon

Alla inlägg den 5 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2022 17:46


Vilken trevlig utfärd Agneta och jag gjort idag.. Vi åkte en sväng nerom Österlen, och hamnade så småningom i Simrishamn.. 


Agneta hade tänkt sej att eventuellt köpa ett par prydnadshöns, sådana som dom har i en affär i centrala Byn.. Nu  h a d e  dom inte fått in nåra höns, men inte tyckte vi att utfärden varit förgäves för det.. Tvärtom..   

Ingen prydnadshöna precis.. Truten var ganska tam och tiggde av mej och Agneta när vi väntade på busssen i Karlskrona för ett par år den..


På nedvägen stannade vi till vid Brösarps backar och fikade.. Det var  j a g  som lagat kaffet, och det var  g o t t  .. Det är inte alltid mitt kaffe är det, men idag hade jag lyckats bra med bryggandet.. 


Vi bestämde faktiskt på studs att göra en ny utfärd om några veckor, denna gång åker vi till Ystad..


Lilla katten hade alldeles uppenbarligen saknat mej för han var ytterst kärvänlig när jag kom hem.. Det är allt bra tevligt att ha ett husdjur.. Förresten: När jag klappar på honom och avslutar med att kupa handen längs hela svarta svansen, säjer jag för det mesta "s v a n s"  med eftertryck.. Kissen har inget emot närgångenheten i fråga..


Tja, man har inte roligare än man gör sej..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards