brimikshallon

Alla inlägg den 13 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 13 mars 2022 14:59


Idag har Agneta och jag varit ute på Boön och grillat.. 


Det är en bit att  g å  innan man kommer ut till ön, ett par hundra meter över broarna, skulle jag tro..


Tänk, jag  k l a r a d e  den promenaden fram och åter tillåmed med b a g a g e , nåt som varit totalt omöjligt för en vecka sen.. D å  var det med nöd och näppe  jag  tog mej från köket till vardagsrummet.. Medusinen jag äter gör sin nytta.. Det är fantastiskt..


Vid grillen träffade vi en familj  f å g e l s k å d a r e..  Det är första gången jag träffat  d e n  sortens fantaster.. Dom hade varit i stort sett runt hela jorden och spanat på  m å s a r.. Den märkligaste måsen, fågeln över huvud taget, dom sett, var en  r e l i k m å s,  vad nu  d e t  är för en märklighet, och den hade dom beskådat i Centralasien.. All världens måsarter hade dom sett, berättade far i huset för oss.. 


En alldeles  e g e n  fågelskådare har jag hos mej.. Den här gången fick han  syn på ett märklligt djur, som satt och glodde argt i fönstret:

 

--Vad i all världen.. Ä r  du verkligen en katt.. Eller..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards