brimikshallon

Alla inlägg den 14 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 14 mars 2022 17:34


Det är ett besynnerligt väder vi har.. Det står  s t i l l a  på nåt sätt.. Tack vare att det är kallt på nätterna, har våren kommit av sej.. Det är snart på tiden att det börjar hända nåt.. 


Lilla herr Rönnerdahl kom hem med en fästing på lilla facet i förgår.. Att jag skulle kunna plocka bort den var inte att tänka på  d å.. Det var alltför liten för att jag skulle kunna få grepp om den.. Idag hade den blivit lite större, och då förpassades den promt till avloppet..


Och så har jag  s m o r t  missen mot fästingangrepp, men jag tycker inte att jag fick ner salvan riktigt ända till skinnet.. Jag får vänta nåra dar och så får jag göra om behandlingen..


Jag ska minsann visa en bild från i somras på lilla herrn.. Då var han förskonad från fästningbett.. En bra sak är att räligheterna syns bra i hans vita päls, så han behöver inte bli  h e l t  dränerad på blod..


 

Det var en kväll i juli och lilla herrn tog sej en liten promenix i trädgårn.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards