brimikshallon

Alla inlägg den 31 mars 2022

Av Kerstin Frithiof - 31 mars 2022 19:31


Egentligen ska man inte gnälla och klaga, och det är faktiskt inte så ofta jag gör det.. Men det nuvarande vädret lockar verkligen fram gnällpipan i mej.. Det är kallt på dagarna och ännu kallare på nätterna.. Då är det tillåmed minusgrader.. Det enda bra-a med vädret är att gräset inte börjat växa..


Idag träffade jag en  b u l l d o g  på min motionspromenad.. Det var en väldigt trevlig bekantskap.. Hans mänska hade inte nog lovord för sin vovve.. Enda smolket i glädjebägaren var, att han  s n a r k a r  högljutt, sa hon...


En tanke slog mej apropå "snarka".. Jag vet faktiskt inte om jag, liksom bulldoggen, gör det.. Nåja, ingen blir störd utom möjligen herr Rönnerdahl, och han har inte klagat hittills..


I morron är det en hel vecka som jag varit utan bil.. Det börjar kännas liksom lite  e n s a m t.. Jag hoppas den blir klar i morron, och så hoppas jag att det inte ska kosta  h e l a  skjortan.. Dyrt blir det, det vet jag, men hoppeligen hålls priset inom det  rimligas gräns..


Johan rörmokare kom idag och rensade mitt avlopp i köksvasken.. Jobbet gjordes med hjälp av nån slags  s u g.. Tänk vilken uppfinningsrikedom det finns..


 

När rörmokaren kom gjorde min lille dråpare precis som vanligt när det kommer nån.. Han flydde fältet..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards