brimikshallon

Alla inlägg den 5 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Måndag 5 feb 17:12


Så var då passatsagan all.. Idag gick min gamle trotjänare ur tiden.. Det var förstås väntat.. I tretton år har den tjänat mej troget, men idag gav den upp andan..

 


Nu återstår diverse pappersarbete och en eventuell färd till skroten.. Fast det sista får vänta, för det  k a n  hända att jag kan få en liten slant när jag byter ut den.. Sa iallafall verkstadsägaren.. 

 

L i t e  lessen är jag alllt.. Men att detta skulle hända var faktiskt väntat.. Jag har haft funderingar på att inte ha nån mer bil.. Men ställd inför fait accompli känner jag att jag trots allt  v i l l  ha ett litet fortskaffningsmedel....

 

Det får bli en mindre och bättre begagnad.. Nu, när jag inte har nåra hundar, behöver jag ingen stor bil.. 

 

L i t e  glad är jag ändå.. Det ska bli jätteroligt att få en ny bil. En som inte har en svängradie som en buss.. Och som går lätt att ratta.. Och  p a r k e r a.. Ju längre jag sitter här och skriver desto gladare blir jag.. Tjolahopp.. 

 

P a n k  blir jag förstås, men  d e t  bekymrar mej inte.. D e t  har jag varit så många gånger förr under resans gång..

 

Jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan det står en ny kärra ute på "inloppet"..

 

 

Av Kerstin Frithiof - Måndag 5 feb 14:33

 

Har lilla katten tröttnat på sin vita päls, månne..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards