brimikshallon

Alla inlägg den 14 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 14 feb 13:36

Tack gamle trotjänare.. Nu har du gjort ditt och lastas för den sista färden.. Du har tjänat mej väl..

 

 


Det ges alltid en sista gång, oavsett vad det än gäller..

 

I tretton år har Passaten kuskat runt med mej.. Till en början med två små hundar i bagageutrymmet.. En gång tog jag hem ett högt träd med den (prydnadsapeln, som är så vacker).. Sista gången den tjänstgjorde som fraktbil forslade den ett skåp från Karlshamn till Näsum.. 

 


För en tid sen skrapade jag sidan på den mot en pelare i ett garage i Karlshamn, och för inte så länge sen dängde jag i en av backspeglarna i dörramen i garaget här hemma.. 

 

Dom sista åren har  d ö r r a r n a  betett sej konstigt.. Ibland har dom inte gått att öppna.. Ja, inte alla samtidigt, men en efter en efter en har dom vilat sej..

 

Så, tja.. Nog var det tid för en sista färd, och den sker just nu på flaket till en bärgare..

 

 

Inte så lite vemodigt känns det.. Tretton år av mitt liv har jag ju delat med trotjänaren..

 

Men, som det står, ni vet var: Allt har sin tid, och passatens tid var förbi.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards