brimikshallon

Alla inlägg den 20 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 20 feb 10:17


Det är mycket som erbjuds på sociala medier.. Igår fick jag tillexempel ett erbjudande om att få veta min  d ö d s d a g.. Man tar sej för pannan..

 

Det är mycket som tilldrar sej inom telefonins värld också.. Igår ringde en man och talade om för mej, att min nya bil inte hade stöldskydd.. D e t  om nåt luktade försök till bluff och bedrägeri så jag svarade inte ens utan avslutade monologen prompt..

 

Man måste vara på tårna hela tiden.. Risken är annars att man blir av med allt man äger och har.. Nåja, för min del är det tämligen tomt på kontot och föga lönande att försöka stjäla nåt.. Men det kan ju inte bedragaren veta.. Jag tillhör ju bevars den godtrogna generationen..

 

I poesiböckerna, som alla flickor hade när jag var barn, skrevs ofta denna lilla vers: "Sköt dej själv och skit i andra.. Då har ingen dej att klandra".. Tja, man skrev kanske  s t r u n t  i stället..

 

Varför jag kom att tänka på denna lilla kloka vers  v e t  jag inte riktigt.. Mina tankar är ibland aningen flyktiga.. 

 

Vintern är  l å n g  i år, men det finns hopp:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards