brimikshallon

Alla inlägg den 28 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 28 feb 08:36


Jag har skrivit om den tidigare: Den älskvärda, vanliga och tämligen töntiga familjen i Hanna Strömbergs serie i min dagstidning..

 

Serien heter Gökboet och beskriver helt vanliga, lätt igenkänliga och väldigt vardagstöntiga händelser i en tvåbarnsfamilj någonstans i Sverige..

 

Men: En familjemedlem är varken älskvärd eller töntig eller vanlig: Familjens  k a t t, Tusse kallad.. 

 

Ett sotsvart unikum som, på katters vis, tror sej vara den som allt rör sej omkring... Perfekt skildrad han också.. 

 

Som synes: N å n  gång får far i huset nog av Tusses diktatorfasoner..

 

Kommer det ett album med dom här figurerna kommer jag garanterat att ila till kiosken..

 

För övrigt har jag inget att förtälja.. Alltså gör jag inte det..

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards