brimikshallon

Alla inlägg den 9 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Fredag 9 feb 10:21


Har man inte bil får man ta bussen.. Jag måste in till Sölvesborg och handla mat i dag och eftersom jag inte begriper mej på datorspråk kunde jag inte hitta nån busstidtabell på apparaten..

 

Alltså fick jag hasa ner till hållplatsen ett par hundra meter härifrån.. Halt var det.. Och hårda, isiga spår var det gott om.. Men jag klarade mej både dit och hem utan att stå på näsan..

 

Halv tre går en passande buss, och den får jag försöka ta.. Tja

 

Det vore bra om B. kunde hitta en lagom bil till mej i rappet.. Tänk så beroende man är av att ha  bil.. Det är en nödvändighet när man bor på landet..

 

I min barndom var bilen närmast att betrakta som en statussymbol.. Dom, som hade råd, skaffade bil.. Oftast en Opel Kadett.. Åtminstone var det så i min hemby.. 

 

Jag hade en familj i släkten vars medlemmar var  m y c k e t  stora, breda och tunga.. Dom köpte en Folkvagn.. Av det lilla bubbliga slaget.. Det var tämligen festligt att skåda när dom här tungviktarna vältrade sej ur den lilla bilen.. Som måste ha varit av särdeles hållbart material..

 

Förresten: Svens Ingvars hade en trevlig låt om en gosse som stämmer träff med en flicka och sjunger, att han kommer på lördag och bjuder på en biltur.. Idag har flickan  s j ä l v  bil.. Tja, a l l t  var inte bättre förr..

 

 

I väntan på  s o m m a r e n  tar jag fram en verkligt somrig bild.. Åh, vad jag längtar.. Förresten.. När det blir sommar  h a r  jag en bil.. Tjolahopp..

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards