brimikshallon

Alla inlägg den 29 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 29 feb 15:15


Om jag tittar ut genom mitt fönster ser jag spirande  g r ö n s k a.. 

 

Mja.. S å  enkelt är det inte.. Det gröna består till ungefär 99 % av mossa.. Hur jag ska få bukt med  d e n  kan jag inte för mitt liv begripa..

 

--Kalk och järnsulfat, säjer vän av trädgårdsordning  ampert..

 

Jo då,  d e t  vet jag, men vad jag inte begriper är hur jag ska kunna få hit tunga påsar med preparaten.. Att bära tunga säckar har jag adrig varit fena på, och nu, med tilltagande ålder, är det stört omöjligt..

 

Tja, det är väl bara att gilla läget och hoppas på att ett och annat grässtrå  o c k s å  ska spira opp..

 

För övrigt har solen börjat lysa, men det är råkallt och blåsigt denna den 29 februari.. Nästa gång  d e t  datument dyker upp är om fyra år..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards