brimikshallon

Alla inlägg den 15 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 15 feb 11:41

 

I går morse låg jag och dåsade i väntan på att det skulle bli dags att gå upp..

 

Då kom kissen smygande upp till mej.. Och försiktigt, försiktigt liksom  k r ö p  han upp på mej och la sej på min mage.. D e t  har han aldrig gjort förr.. Han brukar hålla sej vid fötterna..

 

Oj. oj, oj, så rörd och glad jag blev..

 

Och så gick vi upp tillsammans.. Efter en liten stund..

 

Halleluja och klackarna i taket.. I morse gjorde han samma sak..

 

Jag tolkar kissens smygande upp på mej som ett tecken på ytterligare ett steg mot att bli helt tam..

 

Fortfarande vill han gärna tugga på mina ylleplagg, men stannar när han märker, att det är mej han tar en tugga på..

 

Det har han aldrig gjort förr.. Han har huggit ett bra tag i skinnet på mej, och jag har sjasat ner honom.. Prompt..

 

Ytterligare ett steg mot förtroende och tamhet..

 

Så här sover man också gott.. Tycker herr Rönnerdahl..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards