brimikshallon

Alla inlägg den 23 februari 2024

Av Kerstin Frithiof - Fredag 23 feb 14:07


Så har då den metereologiska våren kommit till Hanöbuktens strand.. Tre veckor tidigare än för 20 år sen, vilket nog är tämligen oroande.. J a g  har emellertid svårt att oroa mej.. Tvärtom gläder jag mej oändligt.. 

 

Äntligen är den hemska vintern över.. Jippii..

 

Snödroppar och vintergäck lyser i alla trädgårdar och hasseln bär hängen.. Det är bara så skönt..

 

För ett antal år sen påtade jag ner en citronkärna i en kruka.. Opp kom en liten planta, som växte till sej och blev hög och smal.. Skranglig, skulle nog vän av ordning påstå..

 

Idag har jag toppat den och planterat den i en större kruka med färsk blomjord.. Förhoppningsvis kommer den att bli fin så småningom.. Och blir den inte  d e t  får den växa som det passar den själv bäst.. Slänga den kommer jag inte att göra..

 

 

Jag får väl berätta lite om den nya bilen också:

 

Jag håller verkligen på att köra in mej på den.. Den är snabb och smidig och tar liten plats.. Jag är jättenöjd..

 

Jag var för övrigt hos Servicecenter och avslutade mina "affärer" med däcksförvaringen häromdan..

 

Alla papper och alla handlingar är klara och satta i pärm, så nu kan jag känna att passatens saga verkligen är all..

 

Nu som först börjar ett nytt kapitel i mitt liv som bilägare..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards