brimikshallon

Direktlänk till inlägg 18 februari 2024

Så blev det vinter igen..

Av Kerstin Frithiof - Söndag 18 feb 09:38

 

Så glad jag är.. Herr Rönnerdahl har börjat smyga upp från fotändan och lägga sej hos mej.. eller rättare  p å  mej varje morron och kurra gomorron.. Visserligen stannar han inte länge, men bara att han  g ö r  det känns som en bekräftelse på att han ser mej som sin mänska..

 

Efter ett par veckor med plusgrader har det blivit frost i natt.. Visserligen inte  m å n g a  grader, men ändå.. Jag som hoppades att det var slut på vintern nu.. 

 

Det är söndag och jag tänkte mej till kyrkan.. Inte för att jag kan omfatta alla dess dogmer och andra besynnerligheter, många av dom tretusen år gamla eller äldre, men jag tycker det känns bra att gå dit då och då.. Jag erfar en slags kontinuerlighet och tillhörighet, som får mej att må bra..

 

Jag letade efter en trevlig bild från i somras, men struntade i blommor och blader när jag fann den här vackra svansen .. Att mina  t å r  har kommit med får räknas som ett olycksfall i arbetet.. Låt bli att titta på dom, snälla.. Nöj er med att kolla in  s v a n s e n.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Göran

Göran

Måndag 19 feb 11:27

Sån tur du hade att Herr Rönnerdahl valde att flytta in när du inte längre hade dina hundar kvar. Katter kan absolut också vara ett trevligt sällskap och nu tycks han ju definitivt ha förkunnat att ditt hem numera är hans men att han tillåter dig att stanna. Förutsatt att du sköter servicen han förväntar sig förstås! Här har vi fått ett par laddningar snö igen de senaste dagarna. Blandat med tövädersdagar då allt liksom "sätter sig" och sjunker ihop. Så snödjupet är väl uungefär detsamma som för en vecka sen men mkt mer kompakt. Så det blir nog en dryg snösmältning innan allt är borta framåt våren. Och dit är det ännu rätt långt.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Kerstin Frithiof

Måndag 19 feb 13:41

Perfekt kattbeskrivning.. Och mattedito..

Här är ingen snö, men våren dröjer.. Jag håller på att köra in mej på lilla bilen.. Det känns faktiskt bra..

Wordblitz har jag börjat med igen, och det går väl sådär.. Felet är att jag blir för ivrig och då skrynklar det sej.. Nåja.. Det är inte hela världen..
Allt gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Fredag 26 april 09:38


  I går gjorde jag en duktig promenad i skogen nånstans runt Listers Huvud.. Vädret var fint med sol och lagom vind och jag hade kameran med.. Ville väl fota  v å r e n  kantänka..   Jodå.. En och annan småbok hade börjat lövas..    För ö...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards