brimikshallon

Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 3 oktober 2018 07:48

 

För två år sen blommade den enda orchidé jag någonsin haft.. Den tog god tid på sej..


--Det var det, det, sa jag och tänkte att "en gång är ingen gång" och det sker aldrig mera..


Jag skötte den så gott jag kunde, och gav den ett par centiliter vatten en gång i veckan.. Slänga den nändes jag givetvis inte.. 


Isomras fick jag ett  n y t t  skötselråd samtidigt med att jag fick en  n y  orchidé.. En lite större och högre..


--Ta bort smuljorden och sätt plantan i vatten, sa B., som jag fick den nya orchidén av..


I går upptäckte jag tre knoppstänglar på min gamla trotjänare.. Plantan jag fick i somras står fortfarande i blom.. 

 

Vatten och genomsynlig bytta.. Den  h ä r  byttan fick jag av Karlshamns komun när jag firade 25-årsjubileum som anställd.. Äntligen kom  d e n  till nytta..


 

Den  h ö g a  plantan fick jag i somras, och den står fortfarande fin i sitt vattenbad.. Den burken använde jag till att göra likör i för ett par år sedan.. Körsbärslikör.. Resultatet: Tja..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards