brimikshallon

Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 25 oktober 2018 08:17


Oktobermorron.. Ja, nåt annat kan det inte vara.. Det är mörkt, vått och blåsigt..Och intensivt fågelliv i luften.. Det är väl  g ä s s e n  som ska upp på land och beta..


Väldigt skönt att inte behöva åka nånstans.. Till jobbet exempelvis..


Igår kom en uppmaning att låta vaccinera mej mot vinterns influensa i brevlådan.. Snyggt och prydligt med adress på kuvertet.. Personligt till mej.. Liksom.. Kände mej smått  u t v a l d..


Visst hade det väl gått lika bra med en annons i tidningen..


Apropå tidningen: Läste för en stund sen, att var  f j ä r d e  äldreperson (och till  d e n  kategorin måste jag räkna mej) lider av psykisk  o h ä l s a.. Men  d e t  räknas som en del av det naturliga åldrandet.. Tja..


Inte är det nåra strålande tider jag går till mötes.. 


I år tänker jag strunta i (jag höll på att skriva ett  h e l t  annat ord) att byta till vinterdäck..


Det har inte varit nån vinter dom senaste tre/fyra åren så jag chansar på att det inte blir nån i år heller..


S k u l l e  det förmodan  b l i  vinter får jag väl hasa mej till verkstan och byta.. I annat fall går det  b u s s a r.. 


Ett litet  m a t f ö r r å d  ska jag iallafall lägga upp.. Jag  h a r  ju frys..


För ett år sen tog jag det här fotot och kallade det "Guldpengar".. 

 

Tänk om det  v o r e  guldpengar.. Då skulle jag sopa ihop en kappsäck.. Tjolahopp..


Nu tänker jag fortsätta stickjobbet.. Och  b a n t n i n g s d i t o t.. Tjolahopp.. En gång till..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards