brimikshallon

Alla inlägg den 28 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 28 oktober 2018 07:15

   

Nämen.. Råkade kasta ett getöga ut genom förnstret, och vad finner jag.. Jo det  s n ö a r.. 


Inte mycket och inte tätt och inte varade det länge heller..

 

Man kan se att marken är vit.. Lite  f l ä c k v i s  sådär.. Åtminstone på  g r a n n e n s  gräsmatta..


Från sommar till vinter på nästan nåra  t i m m a r..  D e t  kan man kalla snabba ryck..


Idag ska jag göra ett experiment:


I frysen har jag nötfärs, som jag köpte på extrapris på Extra häromdan.. Jag har plockat upp en kluns, och den ska jag testa att blanda med mosad banan.. Jag har nämligen kvar en banan sen förra veckans bantning..


Det ska bli en spännande rätt: pannbiff med banansmak.. Hur jag ska ställa mej till  l ö k e n  får smaklökarna avgöra.. Lite stark chili låter som ytterligare en spännande ingrediens..


Idag kommer Kenzo, vovven, som ska bo hos mej en månad framöver.. 


Han bodde här  ett dygn för ett par veckor sen, och då fann han sej väl tillrätta..

 

Ganska så omgående fattade han posto nedom kylskåpet..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards