brimikshallon

Alla inlägg den 16 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 16 oktober 2018 07:56


Igår träffade jag tvenne gamla klasskamrater från läroverket: Fredriksson och Johansson..


Det var så här: M. f.d kriminalkommissarie, och Johansson, f.d polismästare, har tillsammans med en tredje pensionerad polis, gjort iordning ett  p o l i s m u s e u m  i Karlshamn.. 


Igår var där visning och M. hade bjudit mej och Agneta att delta.. Nåt som gladde oss mycket..


Och det var  d ä r  jag träffade mina gamla klasskamrater: Fredriksson (f.d. lärare) och Johansson (f.d. polismästare)..


Sextio år sen sist som sagt..


Alla vi, som var med på visningen, var faktiskt själva synnerligen museala.. Bara gråa hår och kala skallar så långt ögat nådde..


--Sic transit.. som lilla Hallon brukade säja..


Hur var då själva museet.. Svar: Mycket intressant..


Dom här gamla poliserna har lagt ner ett enormt arbete och lyckats väldigt väl.. Synd bara, att museet ligger på polisstationen och inte är tillgängligt för allmänheten utom vid speciella visningar.. Som igår..


Rensningen av uppfarten fortsätter.. Trött blir jag men  f i n t  blir det:

  


Till höger kan man se hur det sett ut, och  f o r t f a r a n d e  ser ut på uppfarten.. Håller bara sommaren på nåra dagar till kommer hela gången att vara rensad.. 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards