brimikshallon

Alla inlägg den 22 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 22 oktober 2018 08:31


Just nu  b a n t a r  jag..


Sommarens stillasittande på bussar och skärgårdsbåtar (Tack, sommarkortet) har resulterat i att samtliga plagg sitter för hårt i midjan.. Midjan förresten.. Den är ett minne blott..


Alltså  g ö r  jag nåt åt det.. Jag  b a n t a r..


Jag har ett program, som jag fick av en kollega för 30 år sen.. Det har visat sej effektivt under åren.. När jag behövt krympa nåra centimeter mitt på.. Så att säja..


Man börjar med att äta sex små eller fem stora  b a n a n e r  dom första två dagarna..


Sen rullar det på med sparsamt med magermat och frukt.. Programmet är på fyra veckor, men jag har aldrig behövt ta mer än två.. Och knappt det.. Givetvis beroende på att jag dom senaste 35 åren inte tillåtit mej att svämma över mina bräddar..


Jo, dessförinnan var jag under ett antal år duktigt överviktig.. Jag är spensligt byggd, så när jag lägger på mej så  s y n s  det.. Syns ordentligt..


Sommaren 1983 hade jag ätit upp mej till.. tja.. jag  v e t  faktiskt inte.. Jag stack huvet i sanden och slutade väga mej vid lite drygt 70..


Den 20;de september det året tog jag tag i mej (Detta var långt innan bananprogrammet fanns), och vid jul hade jag gått ner till 64.. Säkert hade jag plockat bort en tio-tolv kilo vid det laget..


Jag belönade mej med att köpa en ny kjol och tillhörande jumper.. Åh, vad kände mej smal och fin..


Si så där 65 kilo har varit brytpunkten för mej sen dess.. Aldrig mer jag tillåter mej att svämma över mina bräddar.. 


När vågen pekar uppåt tar jag tar i vikten.. Lagon omfångsrik är parollen..


Man kanske frågar sej vad  d e t  ska vara bra för.. Gamla käringar kan väl få se ut som dom vill.. Det är ingen som tittar på dom iallafall..


Nä, kanske det.. Men även gamla käringar har rätt att må bra..


Igår hjälpte Britta mej med wordfeud.. Jisses, så mycket som har gått mej förbi..


Jag har fortfarande den förhoppningen, att jag är lite lagom normalbegåvad, så jag får ta åt mej och kämpa på..


En vacker dag är jag fullärd och  d å.. Ja, jäklar..

 

Det fattas ett par centimeter i "midjan", men  d e t  ska snart vara åtgärdat.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards