brimikshallon

Alla inlägg den 8 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 8 oktober 2018 08:58


Det går fort.. Ett andetag mellan oktober och oktober.. Träden har så smått börjar skifta färg.. Lönnarna särskilt..

Och björkarna.. Fast många av  d o m  skiftade redan i somras när det var värmebölja och torka.. Frågan är, om som kommer sej..


 

Bilden är från förra året vid den här tiden.. Färgömsningen har kommit ungefär lika långt i år..


Läste idag i tidningen, att afrikavärme är på väg via Storbritannien.. "Ur led är tiden".. D e t  citatet kom också hit från UK..


Måndag idag.. Kylskåpet tomt.. Saltburken också.. Vad i all sin dar ska jag  ä t a  dom närmaste dagarna.. Jag är grundligt trött på kyckling och fläsk.. Jag tror jag tar och köper  f i s k p i n n a r.. Eller  l e v e r..


Har förresten beställt en bok om kim-chi hos Adlibris..


Och så måste jag skaffa en liten köksvåg.. Den jag har är från min mans mormor, och  h o n  var född 1877, och vågen är förmodligen årsbarn med henne, så det är inte så konstigt att jag överdoserade saltet när jag försökte mej på att göra kim-chi för en månad sen.. (Det var kanske därför saltet tog slut)..


Jag kämpar på med woedfeud, ogräset växer och snart är jag ett år äldre.. Dessutom har jag ryggskott..


Det vore mej fjärran från att klaga, men ett  l i t e t  gnäll kostar jag på mej..


Tänk, idag  s o v  jag till kvart i åtta.. Jag håller kanske på att bli  n o r m a l..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards