brimikshallon

Alla inlägg den 4 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 4 oktober 2018 08:32


Solen skiner, himlen är blå och träden börjar få guldpengar i kronorna.. 


Höst således.. 


Som vanligt på höstarna får jag nån slags arbetslust: Jag läser.. Och jag tar fram gammalt sticke, som har legat i sommardvala..


Förra hösten stickade jag och stickade bitvis  o m  en röd ylletröja.. Till slut var jag så  t r ö t t  på att den aldrig blev som jag ville, att jag vek ihop den och stoppade undan den..


Igår togs töjan fram och jag fann att det var  m i n i m a l t  att sticka innan den var klar.. Så det gjorde jag..

 

Det här ska nog äntligen bli klart.. Och  b r a  blir det också.. Färgen är fin.. Mustigare i verkligheten än på fotot..


På lördag kommer Kenzo och ska sova över till söndag.. Det blir en slags   g e n e r a l r e p e t i t i o n  inför november, när han ska bo här i en tre veckor lite drygt..


Jag  h a r  träffat vovven, och vi kom gott överens.. Men den gången hade han sin mänska med sej.. Och så fick han följa med henne tillbaka hem.. 


OK.. Klarar han inte av att bo hos mej får vi ta till plan B,  vilket innbär att jag flyttar hem till  h o n o m.. 


L i t e  nervöst är det trots allt.. Jag vill ju så gärna att han ska trivas och må bra.. Även om inte svansen går i topp hoppas jag att den inte ska klistras under  m a g e n.. 

























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards