brimikshallon

Alla inlägg den 24 oktober 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 oktober 2018 09:22


Igår kväll bröt helvetet löst.. Vinden vrålade och regnet piskade.. Det varade tack och lov bara nåra sekunder.. 


Kan det ha varit en  t r o m b..


Jag var tvungen att gå ut och kolla så att inte taket blåst bort, eller nåt träd rasat..


Trots allt blåste inget sönder, och massor av löv är fortfarande kvar på träden..


 

Tack och lov blåste inte taket bort.. Man har mycket att vara tacksam för..


Som synes på bilden är det kristallklart väder ute.. Rosorna blommar fortfarande och åtskilliga löv är fortfarande gröna.. Gräset klippte jag i söndags.. Tillsammans med en mängd nerfallna löv, som får bli maskföda..


Jag skulle aldrig sopa upp löv och köra till tippen.. Resaikling är dagens lösen.. (Jag  k a n  stava till recykling, men tycker om att jönsa mej)..


Bantningen fortskrider.. Nästan två kilo borta med vinden, men inte har midjan uppenbarat sej ännu.. På´at igen..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards