brimikshallon

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2018

Träningsvärk..

Av Kerstin Frithiof - 13 oktober 2018 08:02


--Tänk dej, sa sjukgymnasten, tänk dej, att du har en ögla mitt uppe på huvet, sa han.. Och i den öglan hänger du upp dej.. Som en marionett, sa han.. 


Jaha, som en marionett.. I mitt fall handlar det väl närmast om en  s p r a t t e l g u b b e..


Och så fick jag öva på att sätta mej och resa mej från en stol med hjälp av  l å r m u s k l e r n a..


Så nu hänger jag i en osynlig lina och så reser jag mej och sätter mej långsamt, långsamt.. Och  d e t  är inte lätt..


Följden av detta är, att jag fått sån  t r ä n i n g s v ä r k  att jag inte längre känner att jag har ont i ryggen..


Jag kommer förmodligen att gå omkring som en marionett resten av livet.. Och sätta mej och resa mej från stolar var jag än finner sådana..


Men jäklar i min lilla låda vad jag kommer att bli rak och fin.. Och med stenhårda lårmuskler försedd..


För nåra veckor sen försökte jag laga kin-chi, men  d e t  smög sej, så nu har jag skickat efter en  b o k  på adlibris, som talar om alla fördelar med att äta asiatiskt:

 

Hm.. Hm (en gång till).. Efter all träning och kim-chiätande kommer jag att bli både rak, stark och klok.. Dessutom med en fantastisk mage försedd..





















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 6 maj 14:34

  Idag har jag suttit 40 minuter i en stillastående bilkö på motorvägen mellan Sölvesborg och Karlshamn.. En olycka hade skett i höjd med Mörrum och motorvägen var avstängd i båda riktningarna.. Jag kan just undra hur långt kön sträckte ej.. En mil...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 4 maj 16:21

  Jag gick ut i trädgårn med kameran i högsta hugg.. Faktum är, att jag tänkte fota mina blommande fågelbärsträd, men så fick jag syn på dom  h ä r  små förtjusningarna:   Nån slags liljeväxt är det.. Tulpaner kanske.. Men dom är väldigt låga...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 3 maj 18:43


  Jag undrar om jag inte håller på att bli smått elektronikberoende... Det är, eller  v a r , så här:   I går morse strejkade min telefon och vägrade släppa ut mej på nätet..   "Låt den tjura", tänkte jag.. "Den kommer väl på bättre tank...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 2 maj 09:50

  Sommaren har kommit.. Förhoppningsvis för att stanna.. Det  b l e v  grönt till Valborg trots att det verkade ha stannat av för ett par veckor sen..   Jag var ute för att fota trädgårn den första maj, och då kom herr Rönnerdahl för att dra ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 30 april 17:24


  ... Å linden den bär gröna löv om våååren... Sjöng man i ena socknen..   ... Så långt som solen går så sprida vi vårens blooomor.. Sjöng man i en annan..   Vad det handlade om var två olika omkväden på  m a j v i s a n.. Den som började "...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards