brimikshallon

Alla inlägg den 4 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 4 november 2018 12:45


I somras köpte jag den här växten på trädgårdsdan i Sölvesborg, och nu, när allt annat i trädgårn håller på och vissnar bort och dör, prunkar den som bäst.. Eftersom jag inte  n ä n n s  plocka blommor, får den stå där den står.. Och lysa.

 


Det är söndag nummer två idag.. Jag kan inget annat än längta till vardag igen.. E n  söndag kan man väl stå ut med.. Men  t v å.. 


Jag fick en burk salva, "Hot and Cold" av min grannfru..


 Jag till att smörja min onda rygg.. Minsann om det inte hjälper.. Fortfarande är jag väldigt trött i ryggen, men jag har inte så infernaliskt ont längre..


Lilla hunden verkar ha anpassat sej bra.. Visserligen vill han inte att jag går ifrån honom, men han  f i n n e r  sej..


Att han hålls på och gnuggar sej om  n o s e n  finner jag en aning bekymmersamt.. Det  k a n  tyda på tandvärk..

Iallafall hade lilla Hallon det när han höll på på det viset.. Jag får inte glömma att ta upp det med husbondfolket när dom kommer och hämtar honom..


Det var fint och högtidligt i kyrkan i går.. Ljusen brann och kören sjöng.. 


I morron är det måndag.. Halleluja.. 


Just nu hör jag vovven traska omkring.. Vilket trevligt ljud han åstadkommer.. Visste inte att jag saknat det så mycket..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards