brimikshallon

Alla inlägg den 9 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 9 november 2018 08:39


Vi har börjat utveckla  r u t i n e r  vovven och jag.. Det har bara  f a l l i t  sej så..


Det börjar tidigt med att jag vaknar sakta och trevande.. Vill gärna ligga och morna till mej medan det ljusnar så smått..


Det vill  i n t e  hunden.. Han  h ö r  ta mej sjutton när jag slår upp ögonlocken.. Och  h a n  vaknar inte upp sakta och trevande.. Och inte har han nåt behov av att ligga och morna till sej heller.. 


Full fart och glada skutt är vad som gäller.. "Opp med dej nu.. Ligg inte där och dra dej"..


Men han får  s t a n n a  i sovrummet medan jag går till badrummet..


Sen blir det frukost.. Hälften hundpellets och hälften mänskomat.. Mänskomaten är absolut godast, menar gossen..


Efter maten blir det dags för dagens första rastningsrunda..


Han har en konstig bajsrutin, min store lille gästhund.. Han trycker in bakdelen i en passande häck och så bajsar han u p p å t.. Tja.. Alla sätt..


Så går dagen: äta, sova, rastas i jämn lunk.. Vi trivs tämligen gott med dom här rutinerna vovven och jag.. Givetvis beroende på att vi har arbetat ut dom tillsammans.. Läs: det har bara blivit så..


I går vann jag  t v å  wordfeudmatcher, en mot superduktiga AET51 och en mot själva mästaren Britta..


Jag har vunnit  t r e  matcher av cirkus trehundra spelade.. Det blir väl ungefärligen en procent, och jag är inte alldeles säker på att nån av motspelarna var helt vaken när jag vann..

 

Idag är det  f r u k t a n s v ä r t  mörkt ute.. Egentligen skulle man göra som björnarna: gå i ide..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards