brimikshallon

Alla inlägg den 19 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 19 november 2018 08:47


Solen skiner, men det drar upp moln i väster, och dom ser procis ut som om dom innehåller  s n ö.. 


D e t  vore det ultimata eländet.. Vad som händer efter att Kenzo har flyttat hem igen bryr jag mej inte om, men att gå ut i snö över isfläckar i mörker, kissrunda efter kissrunda, är inget jag eftersträvar..


I morse fick han nos på Tajson och gjorde ett ryck.. Jag var beredd och höll emot.. Och klarade det..


Jag törs inte tänka på vad som hade hänt om det varit is på gatan..


Inga trän växer upp i himlen och även solen har sina fläckar.. Och Ljuvliga Kenzo förvandlas till en mordisk best när han träffar på en kisse..

 

Vad den här lilla missen heter vet jag inte, men hon bor snett över gatan och är söta Sunes barn.. Söta Sune finns inte längre.. Sic transit, som lilla Hallon brukade säja..


Om Kenzo fick bestämma skulle den här lilla kissen inte finnas länge till.. Den heller.. Eller nån annan av kvarterets katter.. Vad det beträffar..


Jaha.. Yogan har gått in på sin andra vecka.. Jag håller på att lära mej att rotera kring min mittpunkt.. Det går inget vidare.. Men det är väl med det som med allt annat : övning ger färdighet.. Förhoppningsvis..


E n  sak är iallafall säker: Jag kommer aldrig att kunna sitta i skräddarställing med överbenen vilande på underlaget.. J a g  sitter på en stol, och det är tillåtet det med..

 

Men visst vore det  k a x i g t  att kunna sitta såhär..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards