brimikshallon

Alla inlägg den 14 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 14 november 2018 08:12


Nu har jag gjort "solhälsningen" för andra gången, och har funnit att det i själva verket är en ytterst effektiv stretchövning.. Eller rättare sagt övningar..


Det är förståligt att man rekommenderas att börja med solisen  i n n a n  man gör nåt annat.. Slutar också kan jag tänka..


För övrigt känns det mera motiverat att ta itu med nånting som heter nåt så fint som solhälsning i stället för bara stretchövning..


Jag  t y c k e r  iallafall att jag redan mår mycket bättre.. Nu gäller det att hålla igång också.. Iallafall så länge jag kan stå på benen.. Nåja man kan kanske solhälsa i sängen på hemmet också.. Nä usch.. Gud förbjude..


Stora lilla gästhunden kommer att stanna lite längre än var sagt från början.. Hela fyra veckor kommer jag att ha honom här..


Det är förunderligt så snabbt han har lärt sej husets vanor och rutiner.. Dessutom har han lagt till nåra av egen fatabur också.. Det är tur att jag är någorlunda  l ä t t l ä r d..


Tja, mja.. Lättlärd vete sjutton om jag är.. Ordningen i wordfeud är återställd och jag förlorar återigen stort..


Om det beror på att jag gör dåliga byten och motståndarna gör goda, eller om det beror på att jag är dummare än dom, ja, det vete fåglarna..


E n  sak har jag iallafall upptäckt tack vare mitt spelande: Jag är betydligt mer gambler än strateg..


Som väl är har jag aldrig börjat spela om pengar.. S å  klok är jag iallafall..


Nu ska jag visa en bild från terrängen kring stora Kroksjön.. Dimma och november och avlövad skog passar bra ihop med isfritt vatten och åtskilliga plusgrader..

 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards