brimikshallon

Alla inlägg den 18 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 18 november 2018 08:22


Söndag igen.. Jag ska inte börja gnälla över  d e n  saken.. Det har jag gjort så många gånger förr..


Jag tog ett kort från mitt arbetsrum.. Jag tog det precis nyss, och  d e t  fotot får illustrera vad jag känner inför dom dubbla eländena höst  o c h  söndag:

 

Suck..


Nästa söndag är det första advent.. Många har redan satt upp adventsdekorationer i sina trädgårdar och på sina hus..


På sjuttiotalet, när jag vandrade runt med min första hund, Bam-Bellas Joker, gladde jag mej alltid åt ljus och stjärnor som lyste i fönstren.. Nåra trädgårdsdekorationer hade man inte på den tiden..


För rätt många år sen köpte jag två elektriska ljusstakar.. Dom ska jag sätta upp.. Nånstans har har dessutom en adventsstjärna på fot.. Kan jag hitta den ska den också upp, tillsammans med en trästake med plats för fyra ljus..


På trappan lyser lyktan alla kvällar och mörka morgnar:

 










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards