brimikshallon

Alla inlägg den 6 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 6 november 2018 07:40


--Var sjutton är hundkräket.. Inte i köket, inte bredvid mej i arbetsrummet, inte i sovrummet.. Inte i hallen heller..


--Var sjutton  ä r  han..

D ä r  sjutton var han.. Minsann.. Jag får nog ta det som ett tecken på att han börjar känna sej hemma..


Sjasade jag ner honom.. Icke heller.. Soffan är bred nog för oss båda två.. Soffan jag köpte på loppis för ett par år sen..


Vissa saker klarar iallafall inte  j a g.. Det var så här:


För nåra veckor sen var jag hos tandläkaren och skulle dra ut en kindtand.. Det gick inte så bra.. En bit av roten blev kvar i käkbenet..


Igår eftermiddag ringde dom från käkkirurgen i Avkroken och sa, att dom fått ett återbud.. Till idag förmiddag..


Jag fick en fruktansvärd ångest.. Inte för operationen. Men för att kanske inte klara av att hitta dit jag skulle.. Och att inte sova inatt.. Och att lämna vovven ensam i kanske flera timmar.. Och att Agneta var upptagen idag.. Hon hade nämligen lovat att följa med mej.. 


Allt detta gjorde mej totalhispig och jag gjorde det enda vettiga: Jag ringde och sa, att jag inte kunde accepterna tiden..


För övrigt undrar jag om rotstumpen verkligen  b e h ö v e r  pillas bort.. Sitter inte den ordentligt inbäddad i ben och kött..  M i t t  ben och kött..


Har jag gnölat om att jag är fruktansvärt obegåvad när det gäller att spela wordfeud.. 


Igår hände det: 

 

Nu kan jag dö lugn.. Fast inte  o m e d e l b a r t..





































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards