brimikshallon

Alla inlägg den 21 november 2018

Av Kerstin Frithiof - 21 november 2018 09:53


Idag är det otrevligt  v ä d e r.. Och det betyder fukt och kyla.. Kenzo kallar det  "hundsovarväder".. Frågan är om det inte är mänskosovarväder också.. 


Stora lilla hunden ligger hopkurad och sover.. 


D e t  beteendet gjorde mej orolig.. Tänk om han är sjuk...


I andanom såg jag oss i ilfart till veterinären, men hejdade mej och insåg, att det förmodligen var vädrets fel..


För att kolla bredde jag mej en smörgås.. Hann bara plocka fram knäckebrödet så stod han parat bedvid mej och tiggde..


Inte sjukdom.. Hundsovarväder..


Jag har börjat spela crossboss med en före detta kollega.. Hon var inom i söndags och visade mej hur man gör.. 


Alldeles helt fattade jag väl inte, men tillräckligt för att sitta här i Norje och få distanssmörj av henne, som sitter ett par tre mil härifrån..

 

Det händer ibland, när man lagt ett ord, att det plingar till, och då har man lagt ett till.. Utan att veta om det.. Och ibland blir man  a v  med bokstäver.. Då har motspelaren lagt ett ord, som liksom inkräktar på mitt lagda ord.. Och vice versa.. På så vis antar jag att spelpartierna kan bli ganska långdragna..


Ja, det här spelet är på nåt sätt lättfattligare och lättsammare än wordfeud.. Men jag har  i n t e  gett upp om att kunna bli hyfsat bra även på  d e t..


Igår skrev jag om sångaren Hank Williams.. Jag tog ett kort på datorn.. D e t  hade jag inte haft vett till om inte M. hade tipsat mej..


Så här såg han ut iallafall..

 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards