brimikshallon

Alla inlägg den 2 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 2 november 2019 08:21


Det var för tidigt att gå och lägga sej.. Alltså knappade jag lite planlöst och hamnade mitt i inferno.. 


"En duva satt på en gren och funderade på tillvaron"..


Märkligare film kan man knappast tänka sej.. Sorglig, pessimistisk, besynnerlig, nattsvart och ändå med en slags galghumor försedd..


Film förresten.. Man kan närmast kalla den en svit stillbilder.. R ö r l i g a  sådana i viss mån, ackompajerade  av ytterst sparsam dialog och gammal, gammal musik..


Tyckte mej känna igen en gammal Edvard Persson- sång och en smörlåt av  Alf Pröjsen.. Plus en och annan  a n n a n  välkänd melodi..


Jag kom på mej med att  ä l s k a  det här konstverket.. T o l k n i n g e n  lämnar jag därhän.. 

 

Hela tiden återkommande var ett par sorgsna, sorgliga handelsresande.. Som sålde skämtartiklar.. Som skulle förgylla partyn.. Vampyrtänder, skräckmasker och skrattpåsar..




Alla medverkande befanns sej i tröstlöshetens helvete.. Riktigt påtagligt (lite  o n ö d i g t   tydligt, tycker jag) blev det när stackars mänskor tvingades in i en märklig cistern, som sen sattes i brand..


Varför cisternen var märkt  B o l i d e n  kan jag inte riktigt förstå..



Annat jag inte kan förstå är, varför  v i  måste anamma halloweenfirande med ungar som springer och tigger vid dörrarna.. Får dom då inget så  då  j ä v v l a r.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards