brimikshallon

Alla inlägg den 22 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 november 2019 13:13


När jag började min lässejour på äldreboendet beställde jag ett par tre böcker på biblioteket.. Eftersom dom nu var färdiglästa beställde jag ett par  n y a  som till i dag.. 


Men se, ingen av dom jag ansett passa fanns inne, så jag fick fara hem igen i ösregnet.. H a d e  jag haft en svans vet jag precis var jag hade haft den..


Men hemkommen steg modet och jag  började  leta bland mina (egentligen mina och min mans) böcker, och minsann hittade jag inte ett och annat som nog kan falla på läppen.. Rätt så mycket förresten..


Lars Klintings underbara tolkning av NIls Holgersson till exempel.. Eller nåt kåseri av Albert Engström.. Eller varför inte Astrid Lindgrens berättelse om sina föräldrar Samuel August och Hanna i Hult, deras kärlekssaga en gång för länge sen..


Ju mer jag tittade igenom vad som finns i hyllorna här hemma, desto säkrare blev jag på att jag knappast ens behöver  g å  till biblioteket..

 


Och så har jag ju min lilla platta, som innehåller all världens musik.. 


I tisdags letade jag upp "Flottarkärlek" och alla sjöng med.. Åtminstone i haderianrefrängen..


Och så var det en annan av dom boende, en man, som ville vara med.. Alla piggnade till när vi fick herrsällskap.. Han är välkommen igen..


Det är faktiskt en stor tillgång, att jag är ungefär jämngammal med damerna.. Vi har hela "forntiden" gemensam..

Inte minst  m u s i k e n..


Att åka iväg och läsa en timme i veckan är ett lagom "jobb", tycker jag.. Jag gör det helt idellt, men Vuxenskolan bjuder på bensinpengar.. Och äldreboendet bjuder på kaffe och god kaka.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards