brimikshallon

Alla inlägg den 11 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 november 2019 09:58


Förra trädgårdsdan i Sölvesborg lyckades jag komma över en krysantemum.. En senblommande växt som jag minns från mitt barndomshem..


Visst finns det krysantemum att köpa, men dom står i krukor, och kallas helt käckt "bollkryss".. Man  l ä r  kunna få dom att överleva på friland, men  j a g  har aldrig lyckats med  d e t  konststycket.. 


Nu blommar emellertid min vackra krysantemum.. 

 

Jag undrar om jag ska nännas plocka en bukett och sätta in.. Dom vackra blommorna jag fick på min födelsedag för 12 dar sen håller på att ge upp andan.. Men visst har dom stått ovanligt länge..


En annan väldigt söt krysantemum fick jag av en före detta kollega för nåra år sen.. D e n  är tyvärr överblommad nu..

 



   

Sic transit gloria mundi, sa lilla Hallon alltid.. Visst känns det sorgligt att sådana här vackra blommor har vissnat..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards