brimikshallon

Alla inlägg den 4 november 2019

Av Kerstin Frithiof - 4 november 2019 10:14


Veckans absolut bästa dag (enligt mej iallafall)..  M å n d a g  så klart..


Jag trivs med måndagar av mer än ett skäl.. D e l s  är den trista, trista söndagen över, och  d e l s  ligger hela veckan ny och obrukad framför mej.. Det känns som om jag står inför ett helt  s m ö r g å s b o r d  av aktiviteter och bara har att plocka åt mej..


Söndagsmotviljan ska jag kanske analysera något litet..



Jag  t r o r,  att söndagen är den enda dag jag faktiskt känner mej  e n s a m.. Det gör jag aldrig annars, trots att jag faktiskt lever ensam sen många år.. Alltid, alltid har jag något att hitta på och långless inte en minut.. 


Söndagarna är annorlunda.. Allt är tomt och tyst och liksom  s l o k a n d e..


Fransmännen besjunger den trista, trista söndagen så bra i visan om  b a r n e n  som har långtråkigt på söndan.. I sina kortbyxor och vita klänningar.. 


"Les enfants s´ ennuient les dimanches, aux knickerbockers et aux robes blanches, les dimanches ennuient les enfants"..


MInsann.. Jag tror tillåmed att det blev rätt både vad stavning och grammatik beträffar.. Dags att malla sej ..


Apropå "malla sej".. Det är inte ofta jag har anledning att göra det.. För det mesta är jag tämligen värdelös.. Allt jag kan göra kan nån annan göra bättre.. En del drar sej inte för att påpeka det heller..


Bryr jag mej.. Nä, inte egentligen.. Bara på  s ö n d a g a r n a..

 


Bara ett enda visset löv på en vissen gren.. S å  känner jag mej på söndagarna.. Inte alltid, men ofta nog..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards